top of page

משכנתא זו לא חתונה קטולית!

(חן מונטג- יועץ משכנתאות מומחה 7.10.21)


אני רוצה לדבר אתכם קצת על מיחזור משכנתא ועל כמה המודעות לנושא עולה בשנים האחרונות ובצדק.

קודם כל, מה זה מיחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא זה בעצם המרה של מסלול המשכנתא הקיים שלכם עם התנאים הישנים למשכנתא חדשה בתנאים חדשים ומשופרים באופן משמעותי.


חן מונטג - יועץ משכנתאות מומחה מעל ל-10 שנים

חשוב לזכור שהמשכנתא שלכם היא הלוואה ארוכת טווח, ואמורה להישאר אתכם זמן רב (בממוצע ל-25 או 30 שנה). לכן צפוי שיחולו שינויים משמעותיים מאז שזו נלקחה לראשונה: הן בתנאי השוק והן בהיקף ההכנסות וההוצאות המשפחתיות שלכם. התפיסה שמשכנתא היא "מאסר עולם" ושאתם משועבדים לה ולתנאים הראשוניים שקיבלתם מהבנק היא טעות של הרבה אנשים.

ההפך הוא הנכון. המשכנתא שלכם צריכה להיות דינאמית ולהימצא תמיד בבדיקת שיפור מצדכם אל מול היועץ הפרטי שלכם.


מחזור הלוואת המשכנתא בעצם מאפשרת שינוי בהיקף ההחזרים החודשיים כך שיתאימו בצורה מיטבית לצרכים הפיננסיים העדכניים שלכם. כמו כן, על ידי מיחזור ניתן להגיע לחיסכון משמעותי נוסף של עד מאות אלפי שקלים, ולכן בדיקת אפשרות למחזור המשכנתא פעם בשנה לפחות היא דבר חיוני שכל מי שמשלם משכנתא צריך לעשות. המיחזור כולל שינוי בהרכב מסלולי ההלוואה, בתנאי ההלוואה, במשך ההלוואה וכאמור גם בגובה ההחזר החודשי.

כאמור, מומלץ לבדוק אופציה למיחזור משכנתא אחת לשנה לפחות, ובעיקר באחד מהמקרים הבאים:


1. אם קיים קושי לעמוד בהחזר החודשי של המשכנתא כתוצאה מירידה בהכנסות או עליה בהוצאות - מיחזור משכנתא עשוי לאפשר פריסת התשלומים לשנים נוספות והקטנת ההחזר החודשי. או כי הריבית במשק עלתה והאינפלציה (עליית מחירים) במשק גבוהה כך שסכום ההחזר החודשי עבור המשכנתא עלה – גם כאן מיחזור המשכנתא עשוי לאפשר פריסת תשלומים נוספת ואפשרות לשנות את מסלולי ההלוואה במשכנתא.


2. אם הריביות במשק ירדו ותנאי השוק השתנו (לעומת התנאים שהיו במועד לקיחת המשכנתא) - מיחזור המשכנתא עשוי להביא לתנאי החזר נוחים יותר ואף הפחתה בעלויות.


3. הגיע לידכם סכום כסף שיכול לאפשר לכם להחזיר בבת אחת את מלוא יתרת המשכנתא או חלק מסוים ממנה - מיחזור משכנתא עשוי לאפשר קיצור של תקופת המשכנתא באמצעות הגדלת סכום ההחזר החודשי והפחתה בתשלום הריבית.


מוזמנים לדבר איתי על מיחזור, הבדיקה היא בחינם 052-6644066


שלכם


חן



33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page